Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podnikatelské prostředí Rakouska
Lněničková, Lada ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Střecha, Michal (oponent)
Cílem této práce je zhodnocení podnikatelského prostředí Rakouska. Dílčím cílem je stanovit, jaké jsou výhody a nevýhody rakouského trhu a jaké příležitosti rakouský trh nabízí českým subjektům. Pro dosažení těchto daných cílů práce využívá PEST analýzu prostředí a ukazatele světových organizací. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole je teoreticky vymezen pojem podnikatelské prostředí, představeny ukazatele vybraných organizací a charakterizována PEST analýza. Tyto znalosti jsou následně v druhé kapitole aplikovány na Rakousko. Třetí kapitola práce se více zaměřuje na česko-rakouské vztahy, a to z hlediska vzájemné obchodní bilance, možnosti vstupu na trh a kulturních specifik Rakouska. Zda se informace získané v teoretické části práce shodují s dnešní realitou, bude ověřeno v rámci čtvrté kapitoly prostřednictvím rozhovorů s odborníky z praxe.
Čínští turisté v hotelnictví
Rozsypálková, Jessica ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Hasík, Gabriel (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je analyzovat chování čínských turistů v hotelech. Analýza je založena na řízeném interview se třemi Číňany pracujícími v čínském hotelu, třemi cizinci, kteří mají také zkušenosti s prací v čínském hotelu (národnosti ruské, italské, španělské) a se třemi Čechy pracujícími v pražským hotelích, které jsou velmi často navštěvované čínskými turisty. Tato práce poté podá doporučení, jak by mělo být zacházeno s čínskými turisty během jejich návštěvy hotelu s přihlédnutím na jejich kulturu a místo původu. Hlavním cílem první kapitoly je důkladné popsání chování Číňanů se všemi jejich specifiky. Druhá kapitola je zaměřena na vzrůstající střední třídu v Číně, která ovlivňuje výjezdový cestovní ruch z Číny. Třetí kapitola podá informace o příjezdovém a výjezdovém cestovním ruchu v Číně a také o rozvíjejícím se hotelovém průmyslu v Číně. Pátá kapitola je výzkumná a zaměřuje se na výzkum kulturních specifik čínských turistů v hotelu. Poslední kapitola poskytne doporučení ubytovacím zařízením, které poskytují ubytování Čínským turistům.
Podnikatelské prostředí Španělska
Vlčková, Daniela ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Křenková, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá podnikatelským prostředí Španělska. Hlavním cílem práce je prostřednictvím PEST analýzy charakterizovat současné španělské podnikatelské prostředí a na základě této analýzy identifikovat jeho hlavní výhody a nevýhody. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola popisuje metodiku analýz, které jsou využívány pro identifikování podnikatelského prostředí. Druhá kapitola se zaměřuje na informace o Španělsku, na historický a ekonomický vývoj, politické a sociálně-kulturní prostředí. Třetí kapitola je věnována individuálním rozhovorům se zástupcem agentury Czechtrade a manažerem firmy USSPA. Práce by tak měla poskytnout ucelené informace podnikatelům, kteří uvažují o rozvoji svých podnikatelských aktivit ve Španělsku.
Vztah muslimské rodiny k české škole - Význam kulturních a náboženských specifik u rodin z Blízkého východu
Hrabcová, Marta ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce Vztah muslimské rodiny k české škole - Význam kulturních a náboženských specifik u rodin z Blízkého východu je prací teoreticko-empirickou, zaměřenou na muslimské rodiny imigrantů žijících v České republice, jejichž děti navštěvují běžné veřejné školy. Cílem práce je zjistit, jaký má k české škole rodina vztah a zda je ovlivněn náboženskými a kulturními specifiky. Teoretická část je zaměřena na zprostředkování základních východisek nezbytných pro porozumění komplexní situaci cílové skupiny. První kapitola nabízí pohled na cílovou skupinu jakožto účastníky migrace a interkulturní komunikace, další kapitola se zabývá rolí školy v integračním procesu a poslední kapitola teoretické části se věnuje základním charakteristikám islámu a muslimské komunitě v ČR. Praktická část si klade za cíl popsat vliv kulturních a náboženských specifik na hodnocení zkušeností s českou školou u vybraných muslimských rodin. Výzkumnou metodou je rozhovor s vybranými muslimskými rodinami zpracovaný formou otevřeného a axiálního kódování. Výstupy výzkumu jsou prezentovány v hlavních oblastech, jimiž jsou: nastavení českého vzdělávacího systému, obsah vzdělávání, vztahy v kolektivu vrstevníků a role učitele. Výsledky ukazují, že kulturní specifika se projevují zejména v oblasti hodnocení učitele a žáků jakožto...
Obchod s čínskými partnery: cestovní kancelář se zaměřením na poskytování zdravotních služeb pro čínskou klientelu
Volný, Jan ; Strouhal, Jiří (vedoucí práce) ; Volfová, Jitka (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat příležitosti a následně vytvořit obchodní plán pro agenturu nabízející medicínský a zdravotní turistické služby a řešení šité na míru čínské klientele. Tento obchodní plán je postaven na analýze čínské ekonomiky, čínského výjezdového cestovního ruchu, obchodních partnerů, kulturních specifik čínské klientely a v neposlední řadě potencionálu zdravotního turismu v České republice. První kapitola je zaměřena na analýzu čínského socio-ekonomického a demografického prostředí a výjezdového i medicínského cestovního ruchu. Další kapitola představí kulturní specifika čínských obchodních partnerů a zákazníků. Třetí kapitola popíše zdravotní a medicinský turismus a jeho situaci v České republice. Na zakládě tří teoretických kapitol je vytvořena praktická část práce, která představí obchodní plán turistické zdravotní kanceláře.
Specifika podnikatelského prostředí v Iránu a možnosti obchodní spolupráce
Kratochvílová, Pavla ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Ludvík, Michal (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá podnikatelským prostředím v Íránu a možnosmi obchodní spolupráce. První kapitola popisuje postavení Íránu v oblasti Blízkého východu, druhá představuje jeho kulturní prostředí. Podnikatelské prostředí je zmapováno ve třetí kapitole pomocí PESTL analýzy. Práce se dále zabývá zahraničním obchodem země a česko-íránskou spoluprácí s uvedením několika konkrétních příkladů.
Specifika obchodního jednání v Číně
Tycová, Tereza ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Volfová, Jitka (oponent)
Diplomová práce má za cíl poskytnout komplexní pohled na obchodní jednání s čínskými partnery, zejména s ohledem na interkulturní rozdíly a zvláštnosti obchodního protokolu. Práce je rozdělena do čtyřech kapitol, které se věnují Číně jako teritoriu, kulturním zvláštnostem, obchodnímu protokolu a také vybranému obchodnímu jednání mezi českou a čínskou společností. Znalost čínských "pravidel hry" a dostatečná příprava na jednání jsou nezbytnými předpoklady pro dlouhodobý úspěch na čínské scéně.
Obchodní a kullturní specifika Taiwanu
Březinová, Gabriela ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Trojanová, Kamila (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá obchodními a kulturními specifiky Taiwanu, které porovnává s ostatními kulturami, zejména s českou. Cílem práce je poukázat na kulturní odlišnosti evropských zemí ve vztahu k Taiwanu a přispět tak k lepšímu rozvoji jejich vzájemné obchodní spolupráce. Výzkumná otázka se zabývá především kulturními rozdíly mezi Taiwanem a Českou republikou, na které je třeba brát ohled při rozvíjení česko-taiwanské spolupráce na poli mezinárodního obchodu. První kapitola seznamuje se základními charakteristikami Taiwanu, druhá se zabývá zahraničním obchodem Taiwanu se zaměřením na Českou republiku. Následující kapitola se věnuje kulturním specifikům, která definoval pan G. Hofstede, dále jsou specifika promítnuta v obchodním jednání. V závěru práce popisuji svoje osobní zkušenosti z pobytu na Taiwanu. Tato práce poskytuje stručný přehled odlišností taiwanské kultury a jejich vliv na obchodní jednání.
Obchodní a kulturní specifika Indie
Šrámová, Michaela ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Cílem této bakalářské práce je přiblížit specifika Indie v oblasti ekonomické, obchodní a kulturní. První kapitola představuje indickou geografii, obyvatelstvo a stručnou historii. Část první kapitoly se zaměřuje na ekonomické a obchodní prostředí Indie. Druhá kapitola pojednává o indické kultuře a jejím vlivu na obchodní jednání. Třetí kapitola je praktickou částí. Je zde představena firma Škoda Auto a.s. a její dceřiná společnost Skoda Auto India Pvt. Ltd. V okruhu zaměstnanců firmy Škoda, kteří spolupracují s Indy, bylo provedeno dotazníkové šetření, jehož výsledky uvádí třetí kapitola. Dotazníkové šetření se týká především kulturních odlišností Indů.
Podnikatelské prostředí USA z pohledu českých subjektů
Haškovcová, Kristýna ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Vleugels, Marta (oponent)
Tématem této bakalářské práce je analýza podnikatelského prostředí ve Spojených státech amerických a cílem je poskytnout informace podnikatelům, kteří by měli zájem o expanzi na americký trh. V první kapitole vymezuji pojem podnikatelské prostředí a jakým způsobem může být hodnocena jeho kvalita. Ve druhé kapitole analyzuji podnikatelské prostředí v USA pomocí PEST analýzy. Ve třetí kapitole se zabývám kulturními specifiky americké kultury. Jako metodu práce jsem zvolila PEST analýzu a interview.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.